Παρασκευή 30 Αυγούστου 2013

Με ποιόν μοιάζεις, με ποιον μοιάζεις...


Δεν είναι λίγες οι φορές που περπατώντας στο δρόμο, κάποιος σε κοιτάει περίεργα γιατί θεωρεί ότι κάτι του θυμίζεις. Σε κοιτάει με αυτό το γνωστό διερευνητικό βλέμμα και τον κοιτάς κι εσύ απορημένος. Μάλιστα, είσαι έτοιμος να ακούσεις την γνωστή ατάκα: «Είσαστε ο Τάδε;» με αποτέλεσμα είτε να απαντήσεις απλά ένα όχι είτε να γελάσεις με την καρδιά σου πριν την άρνηση.

Γράφοντας το παρακάτω κείμενο, μου έρχονται στο μυαλό, το τι έχω ακούσει. Σε ποιούς μοιάζω αρκετά και σε ποιούς πολύ. Τι με τραγουδιστές, τι με ηθοποιούς (Ελληνες και ξένους),  πάντα με γνώμονα το πως συγκρατεί ο καθένας τη φυσιογνωμία του άλλου. Από αυτές τις «ομοιότητες» με τα δημόσια πρόσωπα, δεν βγήκα κερδισμένος αφού πάντα απαντούσα ότι «δεν είμαι αυτός που λέτε» πριν την «εξυπηρέτηση». Δηλαδή, θυμάμαι μία φορά που στα διόδια με ρώτησε μία υπάλληλος αν είμαι ο τάδε τραγουδιστής και αναγκάστηκα να πληρώσω αφού δεν ήμουν αυτός που έλεγε. Φυσικά πάντα, μετά από τέτοια ερώτηση, αναρρωτιέμαι τι θα γινόταν αν είχα απαντήσει καταφατικά.

Αφορμή για αυτές τις σκέψεις αποτελεί το κωμικοτραγικό περιστατικό που συνέβη πριν ελάχιστες μέρες στην Κρήτη με αφορμή την μετεγγραφή ενός Ισπανού ποδοσφαιριστή στην ομάδα του Εργοτέλη. Για τους μη γνώστες, να πω πως οι Κρήτες πήραν έναν πολύ γνωστό ποδοσφαιριστή, τον Ισπανό αμυντικό Αλβάρο Μεχία με πέρασμα ακόμα και από τη Ρεάλ Μαδρίτης. 

Ετσι, δημοσιογράφοι, φίλαθλοι της ομάδας (καθώς ευτυχώς για το ελληνικό ποδόσφαιρο ο συγκεκριμένος σύλλογος δεν έχει οπαδούς) και οι εκπρόσωποι του Εργοτέλη βρέθηκαν στο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» για να τον καλωσορίσουν. Τι ανθοδέσμες, τι φωνές, τι χειροκροτήματα!
  
Ξαφνικά, ο μακρυμάλλης, γεροδεμένος νεαρός άνδρας εμφανίζεται με τη σύζυγό του σπρώχνοντας τις βαλίτσες του. Οσοι λοιπόν ήταν συγκεντρωμένοι για την «μεγάλη» άφιξη, άρχισαν τα τραγούδια και το ... ιστορικό σύνθημα «Αλβάρο Μεχία, καλή επιτυχία» (σε αντίθεση με τα όσα «οικογενειακά» ακούγονται στα γήπεδα της χώρας). Η ανθοδέσμη φτάνει στα χέρια του μακρυμάλλη ξανθού ο οποίος παρακολουθεί έκπληκτος την όλη σκηνή, όπως και η μελαχρινή σύζυγός του που μάλλον νόμιζαν πως στην Κρήτη γίνονται τα ίδια με τη Χαβάη!

Με τα πολλά και ενώ έχουν βγει έξω από το κτίριο, μία χαρούμενη κυρία, φορώντας τη μπλούζα της ομάδας τους ρωτά: «You, no Alvaro Mejia?». Η απάντηση του ... παρολίγον Μεχία, ήταν ένα μακρόσυρτο γέλιο και το «Νo Alvaro.  Tourist, tourist!!!».

Η παρεξήγηση λύθηκε σχεδόν αμέσως καθώς εμφανίστηκε ο πραγματικός Μεχία, που δεν είχε και μεγάλη ομοιότητα με τον τουρίστα Μεχία που πνίγηκε στις αγκαλιές των συγκεντρωμένων ανθρώπων...

Μπορεί λοιπόν το ζευγάρι των επισκεπτών της Κρήτης να βρέθηκαν αντιμέτωποι με αυτή την ευχάριστη παρεξήγηση, δε συνέβη το ίδιο και με τον Μίμη Φωτόπουλο που στην ταινία «Ο μεγαλοκαρχαρίας» (ή «κατά λάθος διάσημος» όπως έγινε γνωστή το 1957), είναι ο σωσίας ενός καταχραστή. Στην ταινία πρωταγωνιστούν μεταξύ άλλων η Σμαρούλα Γιούλη, η Νίτσα Τσαγανέα, ο Περικλής Χριστοφορίδης, ο Λαυρέντης Διανέλλος και ο Λάκης Σκέλας.

Ο «Βαγγέλης» (όπως ονομαζόταν στην ταινία) συλλαμβάνεται από λάθος κατά τη διάρκεια ενός συλλαλητηρίου και οδηγείται στο Τμήμα. Εκεί, ο Λ. Διανέλλος, ως Διοικητής θωρεί πως έχει στα χέρια του τον χρηματιστή Λάκη Μπιρμπίλη, που είχε καταχραστεί το ιλιγγιώδες - για την εποχή - ποσό των 20 εκατομμυρίων δραχμών. Και ακολουθεί ο διάλογος με το χιούμορ της εποχής:


Λ. Δ. : «Για δώσε μου την ταυτότητά σου»
Μ.Φ. : «Πολύ ευχαρίστως. Ταυτότητα λέει. Ταυτότητες! Και βγαίνω στη φωτογραφία κύριε πολιτσμάνε μου, μούρλια»
Λ. Δ. : «Λοιπόν, τι θα γίνει με την ταυτότητά σου; Δεν έχεις;»
Μ.Φ. : «Αστιεύεστε; Τρεις έχω»
Λ. Δ. :  «Τρεις;»
Μ.Φ. : «Δηλαδή μία που μπαίνω στα μπιλιάρδα τζάμπα, άλλη που είμαι ταμίας στην ομάδα της γειτονιάς μου την Αστραπή, ομαδάρα, και η τρίτη η αστυνομικιά μου»
Λ. Δ. : «Πως λέγεσαι;»
Μ.Φ. : «Βαγγέλης»
Λ. Δ. :  «Αλλο όνομα δεν έχεις;»
Μ.Φ. : «Οχι, ένα μου έδωσε ο νονός μου»


ΥΓ: Κατ' εξαίρεση, μπορείτε να δείτε το κωμικοτραγικό περιστατικό με τον «Μεχία» και τον Μεχία, εδώ (από το CRETETV).


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου